info@zpzaken.nl
023 - 568 56 30
menu
FAQ

ZP Control

1) Wat is ZP Control?

ZP Control is een label van ZP Zaken. Het biedt producten en diensten om het leven van de Zelfstandig Professional aangenamer, eenvoudiger en zorgelozer te maken. Alle producten en diensten van ZP Control voldoen te allen tijde aan twee criteria die van het allergrootste belang zijn voor ZP’ers: kwaliteit en flexibiliteit.

2) Worden er nog nieuwe producten toegevoegd aan ZP Control? 

ZP Zaken onderzoekt voortdurend of er interessante producten toegevoegd kunnen worden aan ZP Control. Heb je een idee? Laat dit ons per e-mail weten op info@zpzaken.nl.

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering

1) Wat is een beroepsaansprakelijkheidsverzekering?

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering dekt de vermogensschade die door de Zelfstandig Professional in de uitoefening van zijn of haar beroep wordt veroorzaakt.

Voorbeeld: je geeft een fout advies waardoor jouw klant (financiële) schade lijdt.

2) Wat is een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?

De bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dekt materiële en letselschade die door de Zelfstandig Professional wordt veroorzaakt.

Voorbeeld 1: door een onhandigheid beschadig je een computer van jouw opdrachtgever.
Voorbeeld 2: een medewerker van jouw klant struikelt door jouw toedoen, komt ongelukkig ten val en loopt daardoor letsel op.

3) Waarom heb ik een beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering nodig?

Het is als ondernemer van groot belang dat je goed verzekerd bent tegen aansprakelijkheid. Zodra er schade ontstaat door jouw toedoen, kan dit vervelende gevolgen hebben. Enerzijds voor jou, omdat er een schadeclaim op je verhaald kan worden, waardoor je financieel in de problemen kan komen. Anderzijds ook voor jouw opdrachtgever. Wanneer blijkt dat de schade niet (volledig) op jou verhaald kan worden, loopt de opdrachtgever het risico dat zij de schade niet kunnen verhalen. Het is daarom voor jou en jouw opdrachtgever belangrijk dit risico uit te sluiten, zodat je zonder zorgen kunt samenwerken. Tevens stellen steeds meer opdrachtgevers om deze reden hoge contractuele eisen aan de hoogte van de dekkingen van uw aansprakelijkheidsverzekering. Via de beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van ZP Control ben je adequaat verzekerd tot zeer hoge dekkingen voor zowel beroeps- als bedrijfsaansprakelijkheid.

4) Kan iedereen deelnemen aan deze verzekering?

De beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van ZP Control is speciaal bedoeld voor Zelfstandig Professionals. Op dit moment kunnen alleen ZP’ers uit de branches IT, HRM, Finance, PR & Marketing en Techniek kunnen gebruikmaken van deze verzekering. Vallen jouw type werkzaamheden niet binnen één van de genoemde branches, dan kun je jezelf niet direct aanmelden voor de beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Wellicht kunnen wij je een verzekering op maat aanbieden. Neem hiervoor contact met ons op via de gegevens op de pagina Contact.

4) Kan ik aan één van de twee verzekeringen deelnemen?

Het is niet mogelijk om deel te nemen aan alleen de beroepsaansprakelijkheids-verzekering of alleen de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Deze verzekeringen worden enkel in combinatie aangeboden.

5) Biedt de verzekering ook dekking buiten Nederland?

Ja, de verzekering biedt dekking ongeacht waar in de Europese Unie het handelen en/of nalaten zich heeft voorgedaan. Voorwaarde is wel dat op de aanspraak het Nederlands recht van toepassing is en dat de Nederlandse rechter van de aanspraak kennis neemt.

6) Heb ik een eigen risico?

Nee, ZP Control neemt dit risico volledig van je over. Mocht er op enigerlei wijze schade ontstaan door jouw toedoen, kost dat je dus niets.

7) Wat is de contractermijn?

We bieden je een verzekeringscontract met een termijn van één jaar, dat op elk moment opzegbaar is. Zonder opzegging wordt het contract elk jaar met één contractjaar verlengd.

8) Wat is de opzegtermijn?

De verzekering kan op elk moment worden beëindigd. Na jouw opzegging ontvang je binnen één werkdag officieel bericht van ons.

9) Hoe kan ik opzeggen?

Je dient een opzegging schriftelijk (per post of e-mail) aan ons door te geven. De contactgegevens vind je op de pagina Contact. Vermeld bij jouw opzegging te allen tijde met ingang van welke datum je wilt opzeggen.

10) Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

De algemene voorwaarden vind je terug op de pagina Aanmelden. Afhankelijk van de branche waarin je actief bent, zijn er specifieke algemene voorwaarden van toepassing.

11) Ik ben in meerdere branches actief. Welke branche dien ik op te geven bij mijn aanmelding?

Meld je aan onder vermelding van de branche waarin je de meeste van jouw werkzaamheden uitvoert. De verzekering is vervolgens van toepassing op alle branches waarin je actief bent, zolang dit onder de dekking van de verzekering valt. De voorwaarden hiervoor vind je op de pagina Aanmelden.

12) Ik word aansprakelijk gesteld. Wat moet ik doen?

Indien je aansprakelijk gesteld wordt op basis van beroeps – of bedrijfsaansprakelijkheid, neem dan telefonisch contact op met ZP Services middels de contactgegevens op de pagina Contact. We bespreken graag de te ondernemen stappen met je.

13) Hoe kan ik een wijziging doorgeven?

Wijzigingen, bijvoorbeeld in jouw werkzaamheden of adres, dien je schriftelijk (per post of e-mail) aan ons door te geven. De contactgegevens vind je op de pagina Contact.

 

Subsidie

1) Kan ik subsidie krijgen op werkzaamheden die ik voor of bij een klant uitvoer?

Ja dat kan. Voor een WBSO-subsidie is een viertal zaken van belang, ook bij werk bij een klant:

1. Ontwikkel je zelfstanig iets ‘technisch nieuws’, zoals hardware of software?
2. Kun je met een eigen tijdsregistratie aantonen dat je geprobeerd hebt dit ook te ontwikkelen? Een Excel kan al voldoende zijn.
3. Projectdossier: kun je achteraf laten zien welke technische zaken jij hebt ontwikkeld? B.v. broncode, componenten, algoritmiek, tekeningen etc.
4. Locatie projectdossier: doe je het werk bij een klant, dan is het dossier meestal daar, ook i.v.m. geheimhouding. Maak in dat geval een afspraak met de klant, dat bij een eventuele controle RVO het bij de klant mag inkijken. Hulp nodig om deze afspraak te maken of op te stellen? Bel of mail ons, we hebben hier diverse templates voor.

2) Komt alle software ontwikkeling in aanmerking?


Het moet om ontwikkeling van technische nieuwe software gaan. De software die je ontwikkelt moet een oplossing zijn voor een ‘software technisch probleem’. Je denkt hiervoor aan een oplossing, maar het is nog niet zeker of je gekozen oplossing ook daadwerkelijk gaat werken. Er moet dus sprake zijn van een bepaalde mate van technische onzekerheid. Verder moet je programmeren in formele programmeertalen. PLC, SAP en Oracle ontwikkelwerk wordt helaas (meestal) niet als software ontwikkelwerk gezien.

3) Ik ben bang dat dit veel tijd en moeite gaat kosten en heb het al druk genoeg met ontwikkelen.

Gelukkig kunnen wij je tijd en moeite besparen. In 5 minuten check je bij ons of je project in aanmerking kan komen op de subsidiepagina. Als je project aansluit, krijg je een uitnodiging om je project verder te omschrijven. Vroeger kostte dit je soms uren, nu kun je dat met de Incentivate WBSO webtool doen in maximaal 30 minuten. Als de aanvraag is goedgekeurd, helpen we je ook op weg met de (eenvoudige) administratie.

4) Wat levert een succesvolle subsidie-aanvraag mij op?

Dit kan snel oplopen tot €4.500 á €6.500 als je een eenmanszaak hebt, en tot wel €22.500 tot €28.000 voor een BV zzp. Wij werken op basis van No Cure, No Pay, dus je betaalt geen cent als het mislukt!

5) Waarom zou ik subsidie krijgen op mijn activiteiten? Ik doe gewoon mijn werk.

De overheid wil innovatie stimuleren, voor alle bedrijven, van klein tot groot. Dus ook ZP’ers, die vaak juist de mooiste concepten kunnen ontwikkelen. Wat voor jou ‘standaard werk’ is, kan voor de ander toch innovatief zijn. Probeer daarom altijd kosteloos uit via de subsidie check of je werk in aanmerking kan komen, ook al is het voor jou ‘dagelijkse kost’.

6) Wat is er voor nodig om in aanmerking te komen voor subsidie?

Zie 1. En twijfel je dan nog, doe dan in 5 minuten de subsidie-check; spoedig na het invullen ontvang je van ons terugkoppeling of je in aanmerking komt. De subsidie-check kun je hier doen.

Mobiliteit

1) Hoe krijg ik mijn ZP Mobiliteitskaart?

Je kunt je hier aanmelden door het aanvraagformulier in te vullen. Je ontvangt binnen twee werkdagen een bevestigingsmail van ZP Zaken, je aanvraag wordt vervolgens doorgestuurd naar Shuttel (onze partner), die je binnen 5 werkdagen een link toestuurt om je account te activeren en de ZP Mobiliteitskaart aan te vragen. Vervolgens krijg je binnen 10 werkdagendagen een persoonlijk account in de portal waarin je o.a. jouw verbruik en afgenomen diensten kunt inzien en wordt de ZP Mobiliteitskaart bezorgd. De algemene voorwaarden van de mobiliteitskaart en Shuttel zijn hier te vinden.

2) Wat kan ik met mijn ZP Mobiliteitskaart?

De ZP Mobiliteitskaart heeft de volgende faciliteiten:

  • Reizen met alle openbaar vervoer (trein, bus, metro en tram) in Nederland;
  • Een OV-fiets huren;
  • Een fiets parkeren bij een bewaakte fietsenstalling op het station;
  • Gebruikmaken van de OV-taxi;
  • Een auto parkeren in een garage van of op een P&R van Q-park;
  • Straatparkeren met de Yellowbrick app;
  • Gebruikmaken van een Greenwheels auto;
  • Tanken in Nederland;
  • DKV-pas voor tanken in het buitenland.

3) Pincode vergeten

Tijdens je registratie heb je jouw viercijferige pincode gekozen. Als je jouw pincode bent vergeten kun je contact opnemen de klantenservice van Shuttel via 088-9343454of vragen@shuttel.nl.

4) Waarom moet ik een pincode kiezen?

Indien je er voor hebt gekozen met de ZP Mobiliteitskaart te kunnen tanken wordt tijdens de registratie gevraagd om een pincode te kiezen. Je gebruikt deze pincode dus om brandstof te tanken met jouw ZP Mobiliteitskaart.
Let op: de pincode wordt gekoppeld aan jouw ZP Mobiliteitskaart. Onthoud de pincode daarom goed, als je deze vergeet heb je namelijk een nieuwe ZP Mobiliteitskaart nodig.

5) Kan ik mijn ZP Mobiliteitskaart uitlenen aan bijvoorbeeld collega ZP’ers, familie en/of vrienden?

Nee, de ZP Mobiliteitskaart is persoonsgebonden. Je kunt deze dus niet uitlenen aan anderen.

6) Hoe gaat de facturatie?

Bij het afsluiten van de ZP Mobiliteitskaart ga je akkoord met een automatisch incasso. Deze zal maandelijks plaatsvinden.

7) Wat wordt er gefactureerd?

Alle transacties die je hebt gemaakt met de ZP Mobiliteitskaart (voor mogelijke diensten zie ‘Wat kan ik met mijn ZP Mobiliteitskaart’) worden een keer per maand gefactureerd. Op de factuur komt het totaal bedrag te staan, in jouw persoonlijke portal kun je jouw verbruik van de afgenomen diensten inzien.

8) Ik wil geen gebruik meer maken van mijn ZP Mobiliteitskaart

Indien je geen gebruik meer wenst te maken van de ZP Mobiliteitskaart dien je dit door te geven aan ZP Zaken en de kaart te retourneren naar ZP Zaken.

9) Wie is Shuttel?

Shuttel is de partner van ZP Zaken voor de ZP Mobiliteitskaart. Shuttel is onderdeel van Volkswagen Pon Financial Services B.V. in Amersfoort. Met de ZP Mobiliteitskaart in samenwerking met Shuttel kan er gebruik worden gemaakt van verschillende vervoersvormen en aanverwante diensten zoals parkeren, tanken en ritregistratie. Voor verdere vragen m.b.t. werking verschillende diensten verwijzen we je graag door naar: https://shuttel.zendesk.com/hc/nl