Nieuws

Infographic – ZP Index: een nieuw begrip!

Infographic – ZP Index: een nieuw begrip!

Facturatiegedrag Zelfstandig Professionals

“Verzekeren tegen cybercrime is een must”

“Verzekeren tegen cybercrime is een must”

Yasin Chalabi: “Verzekeren tegen cybercrime is een must”

Een beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) is een must voor Zelfstandig Professionals. Dat stelt expert Yasin Chalabi van verzekeraar Hiscox. En door veranderende wetgeving wordt het ook steeds belangrijker om je te verzekeren tegen cybercrime. In een interview op ZP Radio vertelt Chalabi hoe dat zit.

Yasin Chalabi is manager Professional Insurance bij Hiscox en weet alles over verzekeren. Volgens de expert zijn opdrachtgevers zich steeds meer bewust van het belang van een goede aansprakelijkheidsverzekering voor ZP’ers. “Het wordt lastiger om opdrachten te krijgen als ZP’er als je geen beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebt,” zegt Chalabi.

BAV
Zo’n beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) dekt schade die je maakt tijdens je werk. Zo ben je verzekerd als je een kop koffie over een laptop gooit, maar ook als door jouw advies vermogensschade optreedt. In dit artikel lees je alles over de verschillen tussen beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid en het belang van zo’n verzekering. Je kunt er bijvoorbeeld een afsluiten bij ZP Services.

Data risico’s

Sinds kort biedt Hiscox nog een extra verzekeringsservice aan: een “data risk” verzekering. Dat is niet zomaar een extraatje, vertelt Chalabi:

“Binnenkort treedt een verandering in de Wet bescherming persoonsgegevens in werking. De belangrijkste verandering is een nieuwe meldplicht voor datalekken. Zodra een organisatie persoonsgegevens gehackt, gestolen of verloren raken, moeten zij dit melden. Doen ze dat niet, of niet volgens de regels, dan volgt een boete van maximaal 810.000 euro.”

Gevoelige informatie

Volgens de expert kunnen de kosten hoog oplopen. Stel dat jij als ZP’er per ongeluk je laptop in de taxi laat liggen. Je merkt dit te laat en iemand met slechte bedoelingen gaat met de gegevens op het apparaat aan de haal. Als er gevoelige informatie van je opdrachtgever op de computer staat, kan dat ernstige gevolgen hebben. “Die gevolgen kunnen net zo erg zijn als een aanval van een hacker,” zegt Chalabi.

Wil je meer weten over deze verzekering en de vernieuwde wetgeving? Luister naar het interview op ZP Radio.

Persbericht – Zzp’er reist drie keer zo ver als gemiddelde Nederlander

Persbericht – Zzp’er reist drie keer zo ver als gemiddelde Nederlander

ZZP’ER REIST DRIE KEER ZO VER ALS GEMIDDELDE NEDERLANDER

Gemiddelde reistijd woon-werkverkeer anderhalf uur per dag

Hoofddorp, 2 april 2015 – Een gemiddelde Nederlander legt ongeveer 22,6 km af naar zijn werk. De zelfstandig professional, in de markt doorgaans zzp’er genoemd, reist bijna drie keer zo ver voor zijn dagelijks brood. Dit blijkt uit ZP Facts, de nieuwe marktmonitor voor zp’ers.

Eerdere onderzoeken tonen aan dat de gemiddelde Nederlander ongeveer 22,6 km moet afleggen naar het werk, of hemelsbreed ongeveer 14 km. ZP Facts onderzocht de kortste autoroutes van de woonplek naar de standplaats van de huidige opdrachtgever van meer dan 1.500 in Nederland werkende zelfstandig professionals. Zij reizen gemiddeld 63 km enkele reis van en naar hun opdrachtgevers. De gemiddelde reistijd met de auto komt daarmee op drie kwartier (vertragingen niet meegerekend). Dat is bijna drie keer zoveel als de gemiddelde Nederlander.

Noorden van het land spant de kroon
Groningen en Friesland spannen wat betreft reistijd de kroon. De reistijd heen en terug kan daar makkelijk oplopen naar drie uur per dag. Een ander opvallend aspect is dat professionals in Limburg en Zeeland opdrachten zoeken die dichter in de buurt van hun woonplek zijn. Mogelijk komen zij voor werk in de Randstad niet in aanmerking wegens de grote reisafstand en profiteren zij anderzijds mogelijk van schaarste aan aanbod van professionals in hun eigen regio.

Nieuwe marktmonitor voor ZP’ers
ZP Facts is de nieuwe monitor voor de markt van zp’ers in de zakelijke dienstverlening, voortgekomen uit een samenwerking tussen kennisbemiddelaar HeadFirst en de Universiteit van Tilburg. Arjan van den Born, hoogleraar creatief ondernemerschap aan de Universiteit van Tilburg: ‘Ik vond het opvallend te zien hoeveel kilometers zelfstandigen daadwerkelijk reizen voor een opdracht. Ik ben gemiddeld 2 uur onderweg, maar er zijn dus mensen dagelijks 3 à 4 uur onderweg voor een interessante klus.’ Van den Born vervolgt: ‘Met het groeiende aantal zelfstandigen, waarvan velen met de auto reizen, is het onvermijdelijk dat de filedruk op de Nederlandse snelwegen verder toe gaat nemen. Dit is dan ook nuttige informatie voor diverse organisaties en overheidsinstanties.’

De gemiddelde reisafstand en -duur van zelfstandig professionals naar hun opdrachtgever is te zien in onderstaande tabel.

Reisafstand-2016-02-24-om-12.15.46-300x219

Een video met Arjan van den Born over ZP Facts is hier te vinden.

Het volledige eerste rapport van ZP Facts is hier te downloaden.

——–

Over ZP Facts
ZP Facts is de monitor voor de markt van Zelfstandig Professionals (ZP’ers) in de zakelijke dienstverlening, voortgekomen uit een samenwerking tussen kennisbemiddelaar HeadFirst en de Universiteit van Tilburg. Duizenden online profielen van bij HeadFirst aangesloten professionals en ontvangen en uitgevoerde opdrachten zijn wetenschappelijk geanalyseerd door de Universiteit van Tilburg. Hiermee biedt het een unieke kijk op de markt, dat veel verder gaat dan onderzoek uit enquêtes en interviews. ZP Facts verschijnt elk kwartaal.

Meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong Margreet Poolman T 020 4210565
E margreet@l-dj.nl

Minder fulltime werk voor ZZP’ers
Zelfstandigen in zakelijke diensten krijgen vaker parttime opdrachten, uurtarieven dalen
Persbericht – Steeds jonger startende zzp’er is geen schijnzelfstandige

Persbericht – Steeds jonger startende zzp’er is geen schijnzelfstandige

AANTAL FULLTIME OPDRACHTEN ZZP’ER DAALT

Nieuwe monitor ZP Facts signaleert trends in markt van zelfstandig professionals

Hoofddorp, 26 februari 2015 – Het aantal fulltime opdrachten voor zelfstandig professionals, in de markt doorgaans zzp’er genoemd, neemt af. In navolging van de jaren 2012 en 2013 is er ook in 2014 sprake van een afname van het aantal opdrachten voor 36- tot 40-urige werkweken. Daar staat een toename van het aantal parttime opdrachten tegenover. Ook de uurtarieven van zelfstandig professionals (zp’ers) dalen, hoewel minder hard dan in 2013. Dit blijkt uit ZP Facts, de nieuwe marktmonitor voor zp’ers.

Uit de eerste ZP Facts zijn een aantal opvallende trends naar voren gekomen. In 2012 en 2013 was er sprake van een afname in het percentage fulltime opdrachten (tussen 36 en 40 uur). Die trend heeft zich in 2014 voortgezet. Parttime opdrachten worden juist vaker aangeboden, 28% betreft opdrachten van 35 of minder uur. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat organisaties het terugdringen van het aantal uren voor een opdracht inzetten als middel om kosten te besparen.

Energie- en ict-sector stabiel
Het totaal aantal opdrachten waarvoor opdrachtgevers zoeken naar professionals blijft redelijk constant. Van de onderzochte branches (financieel, overheid, ict en energie) is het aantal opdrachten in de ict (waaronder technologie en telecom) en energie (utilities) de afgelopen twee jaar stabiel. Het aandeel overheidsopdrachten daalde deze periode enigszins van 42% naar 41%. De financiële sector (banken, verzekeraars) geeft in 2014 een daling te zien van 35% naar 31%.

Daling tarieven zet door
Hoewel de uurtarieven van zelfstandig professionals in 2014 gedaald zijn, was die daling minder sterk dan in 2013. Gemiddeld gaat het om meer dan 10 euro in twee jaar. Dalende tarieven en een aflopend aantal opdrachturen hebben gezorgd voor een vermindering van de maximaal te behalen omzet.

Nieuwe marktmonitor voor ZP’ers
ZP Facts is de nieuwe monitor voor de markt van zelfstandig professionals (zp’ers) in de zakelijke dienstverlening, voortgekomen uit een samenwerking tussen kennisbemiddelaar HeadFirst en de Universiteit van Tilburg. Arjan van den Born, hoogleraar creatief ondernemerschap aan de Universiteit van Tilburg: ‘Ontwikkelingen in tarieven en het aanbod van opdrachten raken de Zelfstandig Professional direct in zijn dagelijkse business. Daarom is het zo belangrijk deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten te houden door middel van de nieuwe marktmonitor ZP Facts. Het biedt een unieke kijk op de markt, dat veel verder gaat dan onderzoek uit enquêtes en interviews.‘

De daling van het aanbod van fulltime opdrachten is te zien in onderstaande grafiek.

Startmotieven-189x300

Het volledige eerste rapport van ZP Facts is hier te downloaden.

————————

Over ZP Facts
ZP Facts is de monitor voor de markt van zelfstandig professionals (zp’ers) in de zakelijke dienstverlening, voortgekomen uit een samenwerking tussen kennisbemiddelaar HeadFirst en de Universiteit van Tilburg. Duizenden online profielen van bij HeadFirst aangesloten professionals en ontvangen en uitgevoerde opdrachten zijn wetenschappelijk geanalyseerd door de Universiteit van Tilburg. Hiermee biedt het een unieke kijk op de markt, dat veel verder gaat dan onderzoek uit enquêtes en interviews. ZP Facts verschijnt elk kwartaal.

Meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong Margreet Poolman T 020 4210565
E margreet@l-dj.nl

Beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering: nodig of niet?

Beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering: nodig of niet?

Beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering: nodig of niet?

Fouten maken is menselijk en als werknemer bij een bedrijf ben je verzekerd voor eventuele schade. Als zelfstandig professional is dat niet het geval: net zoals je moet zorgen voor je eigen ziektekosten en pensioen, moet jij zelf een beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering regelen. Wat heb je aan zo’n verzekering en hoe regel je er een?

Als zelfstandig professional werk je onafhankelijk: jij weet het best hoe je je werk moet doen en adviseert je opdrachtgever over jouw specialiteit. Ook al ben je nog zo goed in wat je doet, iedereen maakt weleens een fout. Ben je niet verzekerd, dan kan een vergissing je duur komen te staan. Voor gebrekkig advies, nalatigheid of verkeerde handelingen kan je opdrachtgever een schadevergoeding eisen.

Voorbeeld
Stel je voor dat je een computerprogramma hebt gemaakt waar een fout in zit. Als gevolg van die fout loopt het systeem van jouw klant in de war. Het bedrijf kan daardoor niet leveren en loopt een grote hoeveelheid omzet mis. Die gemiste omzet ziet jouw klant als schade en die wil hij op jou verhalen.

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
Met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) zijn alle kosten rondom dit soort schadeclaims gedekt. Niet alleen de eventuele schade die je moet vergoeden, maar ook juridische kosten. Het maakt daarbij niet uit of de schadeclaim gerechtvaardigd is.

Wat als ik al een WA-verzekering heb?
Sommige zzp’ers denken dat hun aansprakelijkheid al geregeld is via hun persoonlijke wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA), maar dat klopt niet. Privé-verzekeringen geven namelijk geen enkele dekking voor schade die je vanuit je werk hebt toegebracht.

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering gaat vooral over fouten in advies of schending van intellectueel eigendomsrecht. Daarnaast kun je als zzp’er te maken krijgen met schade aan personen of zaken binnen het bedrijf waarvoor je werkt. Stel dat je tijdens je werk een kop koffie over dure apparatuur van je opdrachtgever gooit. Gebeurt dit tijdens je werk als zzp’er, dan ben je niet gedekt door je persoonlijke WA-verzekering en zul je de schade dus zelf moeten betalen. Om je te verzekeren tegen dit soort ongelukjes, bestaat de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (AVB). De AVB dekt daadwerkelijke schade aan materialen of personen. De verzekering keert niet uit als je met opzet iets stuk maakt en dekt ook geen schade aan jouw eigen spullen.

Tip

Je kunt soms jouw aansprakelijkheid al beperken in het contract met je opdrachtgever. Stel bijvoorbeeld algemene voorwaarden op waarin je aangeeft in hoeverre je aansprakelijk bent voor schade. Als je in een contract de aansprakelijkheid goed regelt, sta je daardoor wettelijk sterker in je schoenen.

Waar moet je op letten?
Wil je een BAV of AVB afsluiten, dan heb je keuze uit een aantal aanbieders. Bij de meeste verzekeringen betaal je per jaar. Er bestaat sinds kort ook een verzekering die je per direct kunt opzeggen. Kijk op de website van ZP Control.

De voorwaarden en kosten verschillen per beroepsgroep. Ben je bijvoorbeeld bouwkundig adviseur, dan schat de verzekeringsmaatschappij het risico hoger in dan gemiddeld en betaal je dus meer. Vaak hangt de premie ook af van je jaarloon of -omzet. Grofweg variëren de kosten tussen de 400 tot 800 euro per kalenderjaar.

Infographic – Wie is de ZP’er in de zakelijke dienstverlening?

Infographic – Wie is de ZP’er in de zakelijke dienstverlening?

ZP-Facts-Infographic_online

Persbericht – Tarief hoogopgeleide zzp’er piekt op 56-jarige leeftijd

Persbericht – Tarief hoogopgeleide zzp’er piekt op 56-jarige leeftijd

TARIEF HOOGOPGELEIDE ZZP’ER PIEKT OP 56-JARIGE LEEFTIJD

Nieuwe monitor ZP Facts signaleert trends in markt van zelfstandig professionals

Hoofddorp, 29 januari 2015 – De uurtarieven van zelfstandig professionals, in de markt doorgaans zzp’er genoemd, zijn het hoogst op 56-jarige leeftijd. Dit is één van de conclusies uit ZP Facts, de nieuwe marktmonitor voor zelfstandig professionals.

Het aantal zzp’ers neemt al jaren sterk toe. Een meerderheid hiervan is vak- en ambachtsmensen, een derde van de zelfstandigen is hoogopgeleide ‘kenniswerker’. Rick Kruiswijk, directeur van HeadFirst, initiatiefnemer van ZP Facts: “Wij noemen deze groep kenniswerkers Zelfstandig Professionals, ofwel ZP’ers. En ook dit aantal groeit sterk.” Speciaal voor deze zelfstandigen is er vanaf nu een nieuwe marktmonitor: ZP Facts.

Ervaring heeft waarde
Naarmate professionals ouder worden, wensen zij meer te verdienen. Tot ongeveer 56 jaar is een stijging zichtbaar. Na die leeftijd dalen de tarieven geleidelijk. De daadwerkelijk betaalde tarieven zijn grotendeels in lijn met deze gewenste tarieven. Mannen wensen gemiddeld een uurtarief dat 6 euro hoger is dan dat van vrouwen. Deze conclusies zijn getrokken op basis van jarenlang door HeadFirst opgebouwde data. De bij HeadFirst ingeschreven zelfstandig professionals, meer dan tienduizend, geven online een indicatie van het uurtarief waarvoor zij hun diensten wensen te verhuren aan opdrachtgevers. Dit is vergeleken met daadwerkelijk betaalde uurtarieven op basis van meer dan vijfduizend contracten.

Samenwerking Universiteit van Tilburg
Kruiswijk: “Big data omzetten in een betrouwbare monitor van de markt van Zelfstandig Professionals – wat ZP Facts is – is niet gemakkelijk. Daarom hebben we de samenwerking met de Universiteit van Tilburg gezocht.” Alle cijfers en bevindingen in het rapport zijn getoetst en gevalideerd door wetenschappers van deze universiteit. Duizenden profielen van professionals en ontvangen en uitgevoerde opdrachten zijn wetenschappelijk geanalyseerd. Hiermee biedt ZP Facts een unieke kijk op de markt, die veel verder gaat dan onderzoek uit enquêtes en interviews.

ZP Facts verschijnt elk kwartaal
ZP Facts gaat elk kwartaal verschijnen. Kruiswijk: “In elk rapport lichten we, naast een vaste basis over bijvoorbeeld het aanbod van opdrachten en ontwikkeling in uurtarieven, een specifiek onderwerp uit.” Kruiswijk vervolgt: “HeadFirst strijdt al jaren voor meer inzicht en transparantie in de ZP-markt. ZP Facts brengt dit naar de volgende dimensie.”
U kunt hier het volledige eerste rapport downloaden.

Bijgaand treft u een infographic aan die een aantal van de bevindingen uit ZP Facts illustreert. U kunt de infographic hier downloaden.

——–

Over HeadFirst
De onafhankelijk kennisbemiddelaar HeadFirst is vanaf begin jaren negentig een bepalende partij die vraag en aanbod koppelt van tijdelijk werk voor professionals bij grote en middelgrote organisaties. Het zet per werkdag gemiddeld 2.000 professionals rechtstreeks aan het werk bij opdrachtgevers verspreid over alle branches in Nederland. De organisatie verzorgt het complete selectieproces van externe professionals, dekt daarbij alle risico’s af en draagt zorg voor een vlekkeloze administratieve afhandeling. Daarnaast biedt het een breed palet aan opleidingen, motivatieprogramma’s en kortingsregelingen voor aangesloten zelfstandig professionals en leveranciers. De decennia lange ervaring van HeadFirst met het op efficiënte wijze verzorgen van externe inhuur, heeft het gemaakt tot de marktleider die het nu is.

Over de Universiteit van Tilburg
De Universiteit van Tilburg draagt bij aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Dat doen ze vooral door het ontwikkelen en overdragen van kennis en het samenbrengen van mensen uit verschillende vakgebieden en organisaties. De universiteit nodigt bedrijven, overheden en burgers uit gezamenlijk te werken aan nieuwe inzichten en waardevolle antwoorden voor de maatschappij. Die innovatie wordt gevonden door te onderzoeken, te leren en te begrijpen: Understanding Society.

Dit persbericht is ook online te vinden.

Meer informatie voor de pers: Lubbers & De Jong
Margreet Poolman
T 020 4210565

E margreet@l-dj.nl

Radioprogramma voor zzp’’ers gaat derde seizoen in

Radioprogramma voor zzp’’ers gaat derde seizoen in

Radioprogramma voor zzp’’ers gaat derde seizoen in

Hoofddorp, 28 november 2014 – ZPRadio, het online radioprogramma speciaal voor zzp’ers, staat aan de vooravond van zijn derde jaargang. Met een aangepast prime time uitzendtijdstip op online radiostation Werken.FM en een vernieuwde studio, is ZPRadio klaar voor een nieuw seizoen vol interessante gasten. Zo is ondernemer Hans Biesheuvel te gast in de uitzending op 4 december om 16:00 uur.

zp_radio

ZP Radio is een online radioprogramma voor zzp’ers, een term die HeadFirst, initiatiefnemer van het programma, bij voorkeur vermijdt. Boy Kruiswijk, één van de presentatoren van het programma: “We noemen hen zelfstandig professionals. De term ‘zelfstandige zonder personeel’ is achterhaald. Vandaar ook de naam ZP Radio.”

Het radioprogramma is ontstaan in 2012 met als doel de inmiddels meer dan 1 miljoen zelfstandig professionals in Nederland op een vernieuwende wijze te informeren over onderwerpen die voor hen relevant zijn. Praktische onderwerpen als opdrachten verwerven, netwerken, administreren en belastingzaken komen aan bod. Geregeld nemen ook gasten plaats achter de microfoon voor een inspirerend gesprek over ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, worden relevante nieuwe producten en initiatieven belicht en wordt verslag gedaan van grote zp-evenementen.

Nieuw seizoen
Veel gasten van naam hebben de studio inmiddels met een bezoek vereerd, waaronder kamerlid Mei Li Vos, professor Jan Rotmans en visionair Menno Lanting. In seizoen drie gaat ZP Radio door op deze ingeslagen weg. De komende weken komt een aantal ‘grote namen’ naar de studio. Zo is aanstaande donderdag 4 december ondernemer en oprichter van ONL voor Ondernemers Hans Biesheuvel te gast. Onderwerpen die aan bod komen, zijn: welke ontwikkelingen ziet Biesheuvel op de Nederlandse arbeidsmarkt? Hoe kijkt hij aan tegen de zzp-aanpak van politiek Den Haag? De week erna komt Ronald Willemsen van InShared, een opdrachtgever voor zp’ers, zijn verhaal doen. “De focus voor het nieuwe seizoen is hiermee direct duidelijk: opdrachtgevers aan het woord laten”, licht presentator Paul van Leeuwen toe. “Hoe gaan ze om met de flexibilisering van de arbeidsmarkt? Op welke manier maken ze gebruik van externe specialisten? Hoe huren ze die in? Hiermee delen we kennis met onze zp-achterban. Organisaties kunnen zichzelf daarnaast presenteren als goed opdrachtgever.”

Elke donderdag 16:00
ZP Radio is per 4 december iedere week op donderdagmiddag van 16:00 tot 17:00 uur online te beluisteren. Daarnaast wordt ZP Radio voortaan herhaald op maandag van 14:00 tot 15:00 uur. Voor zelfstandig professionals die niet in de gelegenheid zijn de uitzending live te beluisteren, bestaat de mogelijkheid de uitzending als podcast terug te luisteren op ZPRadio.nl of Werken.FM.

——–

Over HeadFirst
De onafhankelijk kennisbemiddelaar HeadFirst is vanaf begin jaren negentig een bepalende partij die vraag en aanbod koppelt van tijdelijk werk voor professionals bij grote en middelgrote organisaties. Het zet per werkdag gemiddeld 2.000 professionals rechtstreeks aan het werk bij opdrachtgevers verspreid over alle branches in Nederland. De organisatie verzorgt het complete selectieproces van externe professionals, dekt daarbij alle risico’s af en draagt zorg voor een vlekkeloze administratieve afhandeling. Daarnaast biedt het een breed palet aan opleidingen, motivatieprogramma’s en kortingsregelingen voor aangesloten zelfstandig professionals en leveranciers. De decennia lange ervaring van HeadFirst met het op efficiënte wijze verzorgen van externe inhuur, heeft het gemaakt tot de marktleider die het nu is. HeadFirst Select is de online tool van de kennisbemiddelaar, die vraag en aanbod op de arbeidsmarkt direct met elkaar in contact brengt. Voor meer informatie zie www.HeadFirst.nl, Twitter, LinkedIn en Facebook.

Over Werken.FM
Werken.FM is ruim 3 jaar het enige online radiostation dat zich geheel richt op de arbeidsmarkt in de breedste zin van het woord. Daarmee zijn ze een belangrijk platform voor ondernemers, werkgevers, werkenden en werkzoekenden. Werken.FM zendt 24/7 uit. Van 9.00 tot 17.00 uur met diverse (thema) programma’s over de arbeidsmarkt. Politici (landelijk en lokaal), werkgevers, ondernemers, intermediairs en werkzoekenden zijn dagelijks te gast in een van de programma’s van Werken.FM om iets te vertellen over hun werk, carrière, organisatie of zoektocht naar werk. Diverse themaprogramma’s over onder andere werken in transport, sociale zekerheid, flexwerk, HRM en ZZP worden dagelijks uitgezonden. Daarnaast maakt Werken.FM gebruik van de unieke mix van radio, video, social media en e-coaching in hun methodiek “Broadcast Your Talent” om werkzoekenden zich op een andere manier te profileren op de arbeidsmarkt en daarmee een andere manier van solliciteren aan te leren.

Meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong
Margreet Poolman
T 020 4210565
E margreet@l-dj.nl

Infographic – ZP Index: een nieuw begrip!

Infographic – ZP Index: een nieuw begrip!

Facturatiegedrag Zelfstandig Professionals